Läste ett asbra inlägg idag...

Klicka på bilden för att komma till inlägget

Kom över ett asbra inlägg idag som alla borde läsa. Det låg på blogg.se's startsida härom dagen, så om ni hänger där kanske ni redan läst det. Det handlar om skönhetsideal och om hur det inte tillåter tjocka / icke smala att tycka om sin kropp osv för att skönhetsidealen obviosuly är helt diskriminerande (och det är FEL). Typ. Alltså läs bara.

Har en inläggsidé i min saker-jag-vill-blogga-om-lista som jag döpt "Varför är tjock = ful?", och det jag ville säga i detta ännu ej existerande inlägg blev sagt i ovannämnda fast säkert 100 gånger bättre. Kommer ha kvar det i min idélista ändå, och skriva det då jag känner att jag hittar de rätta orden, eftersom det är ett ämne som tåls att ta upp flera gånger om. Ända tills i alla fall en bråkdel av världen fattat och tagit farväl av sin trångsynt...het.

PS. Bonus. Hela hennes blogg är helskön.



▾ Emelie säger:

Det där ska jag se till att läsa!

Svar: Gör det, det är verkligen läsvärt.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-19 ✖ 01:25:27
http://ewelies.blogg.se
▾ Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★ säger:

Sååå bra inlägg!!
Tack för tipset!

Svar: Visst?!?! No problem :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-01-19 ✖ 13:56:40
http://www.xn--annard-0xa.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback