Slaskbajs VS mens

 
Bild 1 / Bild 2

Jag såg en reklam om Finish diskmaskinsrengöring på tv en kväll. De visar bilder på matrens-slask-sörja?! Och så säger de något om att det passerar x antal kg mat genom diskmaskinen bla bla... *kräks* JAG HATAR SLASKBAJS! Jag skulle hellre betala för att någon annan tar bort allt äckel ur slasken än att göra det själv. Grymt taskig reklam. 

Det fick mig att tänka på reklam om mensskydd. Där är vätskan som ska representera blod blå. Blå. Så de (reklamskapare, samhället, vad vet jag) kan visa brun äckelsörja, men det går inte att visa en mensvätska som är röd. Hur töntigt? Jättetöntigt faktiskt.
Inget av det kanske direkt är jättemumsigt, men själv tycker jag ändå att slaskbajs är vidrigare. Vad tycker ni? Haha.



▾ Bunny Therése säger:

Hahaha har aldrig tänkt på det men JAAA, fan vad weird!

Svar: Haha ja, matrester är ju lika naturligt (och äckligt att se på) som mens, så jag förstår inte hur de tänker riktigt haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-23 ✖ 08:11:26
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ ♀ THE REVOLT ♀ säger:

Skrev faktiskt ett inlägg om det där med blå mensvätska. Jag föredrar den blå än den röda. För jag vill inte se något av det du nämner för tycker det är äckligt att se någon annans eller konstgjord mens.

Men av det du menar, så förstår jag och håller med om att det är skumt att den ena får synas men inte det andra.

Men som sagt, blir äcklad av båda, som tur var så har jag inte sett något av de reklamerna xD

Svar: Jasså, det måste jag missat :O Jag tycker inte att de behöver göra värsta fejkmensen, bara att vätskan är röd. Typ hallonsaft, det är ju lite närmare än blått. Fast jag förstår om du och många andra kan tycka det är äckligt, speciellt de som inte klarar av att se blod. Jag tycker inte att det är så mysigt att se någon annans mens heller, haha. Men för mig hade de i alla fall kunnat ha rätt färg. Lila är ju till och med närmare än blå x)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-23 ✖ 12:07:44
http://TheRevolt.blogg.se
▾ Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★ säger:

Tycker det är riktigt töntigt, då är det typ bättre att inte visa något alls. Vi som använder mensskydd fattar ju och föräldrar, vuxna och skola osv får göra bättre jobb att informera de som ska.

Köper ändå inte att riktigt blod kan jämföras med typ vira blåtira lol

Svar: Eller hur. De behöver ju inte ha fejkmens, men röd vätska är väl inte så svårt att ordna? Att göra vätskan blå stöttar ju hela "mens ska hållas hemligt och är tabu, blä blä"-grejen också, vilket är dåligt.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-23 ✖ 12:13:17
http://www.xn--annard-0xa.se
▾ Ida Gratte säger:

Usch håller med dig!!!

2015-02-23 ✖ 13:44:09
http://idagratte.blogg.se/
▾ Ellie säger:

Men jaaaa är så trött på denna blåa mensvätska! Man behöver verkligen inte ens få det att se ut som "riktig" mens med eventuella klumpar osv, men de kan väl iaf ha röd vätska? Blod är rött!

Svar: Haha, precis! Liksom mens kanske inte heller är så trevligt att se på i reklampauserna, men rätt färg hade de ju kunnat ordna. Jag skulle faktiskt kunna acceptera typ lila och rosa, men blå?!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-23 ✖ 16:56:11
http://elliemariah.tumblr.com

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback