Mina favoritintron i tv-serier

För mig är inte en series intro avgörande, men ett dåligt sådant kan bli ganska irriterande med tanke på att man tvingas se det avsnitt efter avsnitt. Och ett bra sådant kan verkligen höja stämningen. Här är mina favoriter.

American Horror Story
Med en ny handling för varje säsong kommer också ett nytt intro, och de har verkligen lyckas göra alla sjukt snygga på ett väldigt creepy sätt. Tillsammans med musiken blir det perfekt. Även om serien är bra så är introt nästan det läskigaste.

Game of Thrones
Them cool animations! Och den pampiga musiken! Och till folk som säger att man inte kan sjunga med till instrumental musik... Pfft, GTFO!

Lost
Ibland är korta och simpla intron bäst. Jag gillar hur texten LOST dramatiskt kommer svävande mot en på en svart bakgrund, tillsammans med mystiska ljud.

Midsomer Murders
För nostalgins skull. Ända sedan jag var nio har det varit en tradition att titta på Midsomer Murders med mina föräldrar om somrarna. Så varje gång jag hör intromusiken blir jag påmind om sommarnattsdoft och kvällsfika med familjen. Det är fint.

One Tree Hill
Jag har precis börjat se den här serien (är på S02E01), men introlåten har varit känd för mig länge. Det var nämligen min favoritlåt när jag var 12 och den spelades varm på radio. Jag bara måste sjunga med varje gång den spelas. Med andra ord: håll er på avstånd om jag ser OTH och ni inte vill skämmas över min falsksång. Hehe.

Har ni något favoritintro, eller tänker ni inte ens på sånt?



▾ Daniella 🌙 säger:

jag gillar pll's!

Svar: Ja, det är bra och passar in till serien!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-25 ✖ 23:41:03
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ jossan säger:

Jag älskar både introt & serien - Onetreehill <3<3
Annars gillar jag både introt & serien Vänner, hihi ;)

sv: Ja åh, det ska bli jättespännande & roligt att testa på att jobba i en ny miljö :D
Ja men precis, det tror jag också. Det tar nog på krafterna iallafall. För det blir ju lite längre pass en vanliga 7-16-jobb också :) Men jag har ju bara sommarjobb än så länge så det ska jag nog klara av :D

Svar: OTH är bra! Och Vänner är ju en klassiker, så även dess intro haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-26 ✖ 00:06:44
http://josefinsunnanlid.blogg.se
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

jag hatar intron... tycker dem ofta är pinsamma men finns några få som är bra. True detectives intro är sinnessjukt bra och jätte snyggt - > http://youtu.be/Xyu_MdKBXic men annars så gillar jag korta intron.. och OC's gillar jag ju förstås.

gillar gavin degraw men jag tröttnade lite efter att höra den (oth) hela tiden. Skönt när dem tog bort den men minns att jag dog när den var där igen i en säsong.

Svar: Haha jaså? Fast jag kan nog också tycka det ibland, och OC är faktiskt ett av de intron jag tycker är jobbiga/pinsamma :O Kan hålla med om att korta intron är bäst, som i Glee och Girls, ibland behöver det inte vara svårare än så. Men shit, True Detective's intro var ju ett konstverk! Lite långt kan jag tycka, men supersnyggt. Men what haha, nu blir jag ju ledsen (över att OTH-introt försvinner, har inte kommit så långt i serien än).
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-26 ✖ 00:27:23
http://efji.blogg.se/
▾ milina.blogg.se säger:

Tänker inte på sånt haha :)

2015-02-26 ✖ 01:36:47
http://milina.blogg.se/
▾ ♫♪ sandra säger:

åh ja got och oths intron är riktigt bra!

Svar: Ja ja ja!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-26 ✖ 11:14:49
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ linah säger:

åh, älskar american horror story<3

Svar: Det är en riktigt bra serie!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-26 ✖ 13:24:58
http://nouw.com/linahs

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback