Hjortronsylt

 
What is this awesomeness?! Mamma har gjort hjortronsylt och jag har fått en burk. I lördags åt vi varm hjortronsylt med vaniljglass och idag fick det bli hjortronsylt med Havrefras till lunch / second breakfast.

Min pojkvän vägrar att tro på hjortron och säger att de är en mystisk myt alternativt gula hallon. De smakar ju inte ens hallon. De smakar... speciellt. Men gott.

Gillar ni hjortron?



▾ Caroline Blomberg säger:

har faktiskt aldrig smakat på hjortron tror jag?? får ta o göra det!

Svar: Om du får chansen, gör det! ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-02 ✖ 17:08:42
http://carolineblombergs.se
▾ Erika säger:

Åh vad smarrigt :) Älskar smaken men inte bitarna ^^

Svar: Samma här! Har också lite svårt för bitarna ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-02 ✖ 17:35:48
http://icanpikan.blogg.se
▾ Ida säger:

Whaaa, jag ÄLSKAR hjortron. Och ja, så himla gott med glass!
Brukar äta det med fil för ännu mer norrlandsskrik.. haha.
Måste vara hemma i och plocka i sommar (här finns det nog knappast nå. Två år sen var mamma galen å fick ihop tio liter..

Svar: Ja, med glass är det bästa! Fil gillar jag inte, men det kanske är gott med naturell yoghurt också ^^Åh ja! Har nog aldrig sett ett vilt hjortron, skulle vara väldigt mysigt att gå ut och leta/plocka. Men tio liter? :O WOW! Haha. Sedan har Kim sagt att han kommer tro på hjortron om jag kommer med ett färskt nyplockat, så jag ser det som en utmaning, hehehe ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-02 ✖ 20:03:28
http://idreaido.blogg.se
▾ Amanda♥ säger:

Åh så gott!

2015-02-02 ✖ 21:45:04
http://amandaforsman.blo.gg
▾ Nelly säger:

Nejmen åh, så gott - älskar hjortronsylt! :3

2015-02-02 ✖ 22:36:17
http://justanothermortal.blogg.se/
▾ Tea säger:

SV: Åh men tack så mycket fina du, håller verkligen med! ^^
Ha en riktigt fin fortsättning av veckan, kramisar! <3

2015-02-03 ✖ 09:54:49
http://teajohnsson.blogg.se
▾ Ida säger:

Svar på svar: Ja, absolut värt att prova! Haha, hoppas han vågar tro på dem då! Jag hör av mig i sommar så kan vi ta en tur med mamma min ;)

Svar: Ja, hoppas han blir övertygad då ^^ Yay! Det tycker jag! Din mamma verkar ju veta vart de växer i alla fall, hehe ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-03 ✖ 21:05:04
http://idreaido.blogg.se
▾ ♀ THE REVOLT ♀ säger:

hahahahah vilken skön snubbe du har som kille xD "gula hallon" hahaha xD

svar: Jo, det är sant, men idén om maktlöshet blir verklighet om man aldrig vågar agera. Ingen är egentligen maktlös. Det handlar mer om att se saker för vad de är och inte välja att vända ryggen till bara för att det känns obehagligt. De är ju människan som startar krig, det är ju inte så att det är typ apor som får oss att starta krig. Det är människan som gör det, och då är det även vi som är de enda som kan få slut på det. Ingen kan själv stoppa ett krig, nej, men skulle folk verkligen visa sitt missnöje med hur stater behandlar andra människor, samtidigt som man visar solidaritet med andra människor som inte är lik en själv, då skulle världen bli mycket bättre. Jag tror faktiskt på att varje människa har en större styra och makt än vad många faktiskt tror. Det gäller att tro på det för att det ska kunna bli bättre. :o

Svar: Haha, nä han är fett tjurig ;(
Jag håller absolut med om vad du säger. Om (att) det är människor som startar krig och kaos är det klart att vi är de som kan stoppa dem/det också. Det här med att sluta vända ryggen till, det är en bra början men inget konkret exempel på vad man ska göra för att hjälpa till. T.ex. så börjar jag öppna ögonen mer och mer, och det är en stor skillnad om jag jämför med för några år sedan. Men jag också att jag har en bra bit kvar. Det känns som att du kommit betydligt längre än mig (men jag känner inte dig, så jag vet såklart inte vad du gör och hur du är, men angående detta). Så för dig kanske det är självklart vad man ska/kan göra, men jag vet inte. För att hjälpa världen från allt ont. Hur social måste man vara? Googlar man på info? Skriver man på listor? Organisationer? För i tryggheten av sitt eget hem sker ingen förändring. Eller gör det? Hoppas du inte tycker jag är helt dum i huvudet och förstår vad jag menar :O
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-03 ✖ 22:14:30
http://TheRevolt.blogg.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

Jag har bara testat hjortron två gånger, en gång till glass och en gång till pannkakor men tyckte aldrig om det. Håller med Kim ;)

Svar: Nä, de har en rätt speciell smak så jag kan förstå om det är många som inte gillar hjortron. Haha meeeeeeeeeeen! Sluta ;(
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-04 ✖ 13:51:25
http://shadowoftheday.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback