2014 // Ett


Haaaaah. Alltid i sista minuten. Antar att det är min starkaste add-egenskap, att skjuta upp saker. Men nu änligen har jag fixat min årsresumé för 2014. Det väldigt gröna året, om man ser till mitt hår, haha. Detta är del ett av tre.

Vilken musik kommer påminna dig om 2014? 
Precis som alla andra år har jag gjort en spelningslista med låtarna jag spelade som mest: 2014. Det är vääääldigt blandade genrer. Vågar ni kolla?

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? 
Ja. Like, never have I ever... Gått på toaletten på ett flygplan. Träffat Arin Ilejay. Använt en menskopp. Spelat Mölkky. Köpt en mobiltelefon. Besökt Asien. Vunnit i Mexican Train. Ätit hummer. Köat i 50 timmar för en konsert. Färgat håret grönt. Sett en vild elefant. Klätt ut mig till Sailor Moon på Halloween. Varit på Madame Tussaud's. Hållit i en bebis. Eller åkt tuk tuk. Förrän 2014. Då gjorde jag allt det.


Januari
Med det nya året kom också hopp inför framtiden (typisk nyårsklyschig känsla). Gjorde om bloggdesignen för att ha samma resten av året. Uppskattade en eftermiddagsfika på stan med Harriet och då jag spontant drog till Umeå för att gå på bio med Kim, Robert och Petra. Blev en riktig Game Of Thrones-nörd. Åkte buss med Jamie (han var jätteduktig och kunde sitta i mitt knä hela resan). Slutligen bestämde jag mig för att börja med mensskopp istället för tamponger (ett riktigt bra val).

Vart reste du under 2014?
Skellefteå för att träffa vänner. Stockholm för Miley Cyrus. Göteborg för Avenged Sevenfold. Norrköping för festival. Och slutligen Bangkok och Hua Hin i Thailand för semester. 
 

Februari
Var på second hand- och loppissafari med Kims familj (gjorde tre fynd). Drömde mycket om att få vakna upp i det förflutna, där inget av detta någonsin hänt. Köpte en ny telefon, en LG G2, vilket var rätt stort för mig som bara ägt två telefoner i mitt liv innan. Blekte halva håret så det blev grönt (typ som magi fast i verkligheten). Såg Her Bright Skies på Sliperiet (läskigt få dök upp). Min fluffboll Jamie fyllde ett år. Började göra egna mobilskal (ny hobby). En kväll låg jag och kollade på danisnotonfire (min Youtube-crush) innan jag skulle sova, så jag drömde om att jag, han, Phil Lester och typ alla jag känner var mitt i en fantasyfilm (fast på riktigt) (det var skitcoolt). Grät tusen tårar över allt en vanlig lördag. Var och simmade med Harriet. Månaden slutade med att jag fick ett downfall och skärde sönder låret. Yay me.

Vilka filmer såg du under 2014?
Jag ser skitmycket film. Har faktiskt en lista på alla filmer jag såg, men den är för lång för att copy-paste:a in här. Ni får nöja er med en kort lista över de filmer jag såg på bio: Hunger Games: Catching Fire, The Secret Life of Walter Mitty, Noah, Maleficent, 22 Jump Street, The Dawn Of The Planet Of The Apes, As Above, So Below, Gone Girl, The Hunger Games: Mockingjay Part 1 och till sist The Hobbit: The Battle of The Five Armies.

Blev du bättre på något? 
Jag har blivit bättre på att måla naglarna. Heheh. Förmodligen inget annat.
 

Mars
Blev Alpha Dog-nörd över en helg (det är en av mina favoritfilmer), det betyder att jag såg filmen två gånger och läste på om händelsen filmen är baserad på. Köpte Lego, because I'm awesome like that. Bakade en stor chokladtårta. Fixade hyllor till mina nagellack. Melodifestivalen var äntligen över och rätt låt vann. Bestämde mig för att lägga ner mer energi på hur jag klär mig. Åkte MC, fick låna en systemkamera igen och tog en spontantripp till Skellefteå för att hälsa på Twiggy. Såg Veronica Mars-filmen #fangurl. Var lättretlig, skitkänslig och lätt sur mest hela tiden = överdriven och skitdryg PMS? Vädret tvärvände och gick från vår till djupsnö på någon minut. Hade årets, om inte livets värsta dag. Den värdelösheten alltså. Låg i sängen och grät hela dagen. Då jag kommit på bättre tankar började jag och mina vänner planera att åka till Bråvalla i sommar. Började lyssna på Bury Tomorrow (skitbra band). Blekte bort allt det lila i håret och klippte mig. Var i farfars hus och fyndade saker, t.ex. en guldram, en lampfot i marmor och en fet dalahäst. Pappa flyttade från mamma. Och så skaffade jag och Kim ju en ny kattkompis: kattungen Miss Vicky Fuentes. Så söööööt! Fast om jag ska vara ärlig så hade jag svårt för henne i början, ni vet, som ett barn som är missnöjd med ssitt nya syskon. Typ.

Blev någon av dina vänner föräldrar under 2014?
Två av mina kusiner blev föräldrar. En på pappas sida fick sitt andra barn, och en på mammas sida fick sitt första. Har totalt sju kusinbarn.

Vad läste du?
Jag läste mest bloggar, men även några böcker. Det är sällan jag finner ro till att läsa böcker numera, så jag är jättenöjd. Dessa blev det:The Hunger Games av Suzanne Collins,
The Fault In Our Stars av John Green (ljudbok)
Catching Fire av Suzanne Collins
Mockingjay av Suzanne Collins
Det känns konstigt att vakna i sin egen säng av Sophie Adolfsson
 

April
Vårstressen blandades med vårinspiration. Insåg att mitt illamående inte längre riktades bakåt, utan snarare framåt. Framtidspanik och ångest. Började promenadera och jogga (det kändes asbra). Började också köra en nail art challange. Hade en fet grillning med halva Kims släkt och vänner. Grillade även resterande helger hela månaden. Panikångestnatten hände, då jag inte ville finnas mer, kände mig ensammast i världen och hade sönder glas. Game of Thrones hade säsongspremiär, och var besviken på skådisbytet av Daario Naharis. Bakade fina chocoate chip cookies som man kunde dricka ur. Stefan (min bror) fyllde 19. Joffrey (fiktionell karaktär) dog. Färgade håret apple green. Slajmgrönt med andra ord. Twiggy och Krille kom hit över påskhelgen. Fick en stor alkohol-leverans från Tyskland via Kims föräldrar (vi har det mesta kvar än). Hade filmkväll med Stefan, Amanda och Jonatan. Var i Åviken sista helgen. Läste Hunger Games i solen. Köpte äntligen ett par utsvängda spetsbyxor och en ball Killstar-tröja. Hade årets värsta fylla på Valborg. Bra avslut. LOL.



▾ Johanna - inspo för briljanta bloggare säger:

Grymt inlägg! Det verkar som du har haft ett grymt år 2014!

Ha en fantastisk dag

Svar: Jag vet inte om jag skulle kalla det grymt direkt. Dessutom är detta bara fyra månader av tolv... :O
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-25 ✖ 08:46:55
http://enklaknep.se
▾ ida foto. ♛ säger:

superhärligt inlägg med massa fina bilder! :D

2015-02-25 ✖ 11:21:16
http://idanilssonphoto.se
▾ sara säger:

Super bra inlägg! :D

2015-02-25 ✖ 11:46:21
http://nouw.com/saarah
▾ Caroline Blomberg säger:

bra lista som leder till ett super inlägg!

2015-02-25 ✖ 17:25:13
http://carolineblombergs.se
▾ Erika säger:

Åh, gillar verkligen sådana här inlägg. Så kul att läsa :)

Svar: Va kul.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-25 ✖ 19:41:26
http://icanpikan.blogg.se
▾ Beatrice Jakobsson - Fotograf säger:

Vad kul att läsa! :)

2015-02-25 ✖ 23:11:53
http://beattriicee.blogg.se/
▾ Julia säger:

rolig lista och fina bilder :)

2015-02-27 ✖ 15:16:49
http://jjuliees.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback