Jag hatar kläder


Jag skulle kunna säga att jag hatar min kropp, men det gör jag inte, jag tycker om min kropp. Det är kläder jag hatar. Och butikernas utbud av storlekar, i detta fall H&M.

Köpte nya byxor igår. Svarta högmidjade. Fina. Men gah, storlekarna? Provade två olika. Storlek 36 fick jag preeeeecis på mig, men var tvungen att dra in magen rejält för att kunna stänga igen. De satt supertight över benen (positivt), men kände mig som en överstoppad korv och kunde knappt andas. 38 gick på nästan för lätt och satt tight men inte sådär perfekt tight som jag skulle vilja... Faktum är att de till och med var lite lösa i midjan. Så, vart finns storlek 37? #i-landsproblem 
Det är samma med skor. 37,5 är den perfekta storleken för mina fötter. Man ba, why? Och då har jag ändå privilegiet att passa in mitt i the common storleksspektrat (34 - 42 / XS - XL).

Det blev storlek 38 i alla fall. Litar inte på att storlek 36 kommer gå ut sig så pass mycket att de blir behagliga att ha på sig. Lida pin för att bli fin? Haha, aldrig! Vägrar att låta ett klädesplagg plåga mig. It's not worth it. Att de är lite rymliga i midjan är ju bara till min fördel, kommer inte ha några problem alls med att få plats med all mat nu till jul (inte nödvändigtvis julmat). Jättebra!  



▾ Elvira Wolmesjö säger:

Kolla på bikbok, de har ett par tighta stretch jeans där med högmidja som jag till och med kunde använda, och jag kan inte ens få på mig h&ms tighta jeans med hög midja.

Svar: Men min budget var 199 kronor ;( Men ska kolla där nästa gång, om jag känner att jag vill ha ett till par! :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-09 ✖ 22:00:23
http://nouw.com/prickar
▾ Lis Mari säger:

Jag har gärna obekväma kläder så länge de är snygga! Kan pinas i det oändliga så länge jag känner mig snygg ;) Just nu firar vi "nobeldagen" på Språkskolan så alla lärare ska ha vackra kläder. Mina skor klämmer så jag måste gå långsamt och mina nylonstrumpor sitter och skaver i navelområdet. MEN, hehe... jag bryr mig inte, för jag är så himla snygg ;)

sv: Samma här, och Step up gör att jag vill börja dansa ^^

Svar: Haha, ja så kan det vara. Själv blir jag bara på dåligt humör av obekväma plagg, eller speciellt skor, saker som sticks eller sitter för tajt i midjan. Just med dessa jeans var det inte ens snyggt så tajt som de satt i midjan. Min mage såg ut som ett russin och tanken var ju att ha croptops och visa magen, så nä, haha. - - - Åh ja, blir underbart dansant av Step Up! :D
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-10 ✖ 11:55:46
http://lismari.blogg.se/
▾ Daniella 🌙 säger:

Jag kan inte ens köpa kläder på HM i Sverige :D Men HM i London hade jag L och XL när jag ville ha baggy...

Svar: Skumt att det skiljer så då det är samma kedja... H&M i Sverige är iaf jättesmå i storlekarna, dåligt :(
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-10 ✖ 19:49:44
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Linnea säger:

Alltså storlekar är ca det värsta som finns...... PLUS hatar att prova kläder med passion!!

2015-12-16 ✖ 13:18:23
http://thelinneajson.blogg.se/
▾ Julia säger:

jaa vill också ha en storlek 37,5 till skorna haha!

2015-12-16 ✖ 20:56:16
http://jjuliees.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback