As I'm dreaming of you

 
Ligger här och lipar som ett litet barn. Inte för att jag känner mig värdelös som inte orkar ta hand om mitt barn pga feber, och inte heller för att bebisen i fråga är bråkig och vägrar äta från mig, utan för... musik... För att musik finns och kan vara helt otrolig.
 
 
Den här listan skapades 2012. Tillägnad Kim. Och mig. Oss. Det faller sig naturligt att det mesta är från vårt första år tillsammans, för sedan mognar känslorna, och fastnar i låtar mer sällan. 
Och nu ligger jag här och försöker svettas ut febern samtidigt som musiken tar mig tillbaka i tiden - till de vi var för så längesedan men det hade lika gärna kunnat vara igår - med sådan känslomässig kraft att jag inte fattar hur det är möjligt. Alltsååååå shfgihfgkllihd! Musik! Fuck! Vad är verkligt? What is life? Them feeeeeels! SAVE ME! Ahhhhhhhhhhhhhh! Musik! JAG ÄLSKAR MUSIK! But damn, it's killing me, killing me, and it won't stop!!!!!!



▾ Ida D säger:

Åh, har också sådana listor för speciella tider och personer. Slår i en så hårt, musik <3

Svar: Åh ja, alla mina årssluts-listor är också såna. Ibland kan det bli riktigt jobbigt...
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-26 ✖ 23:14:07
http://idreaido.blogg.se/
▾ Bunny Therése säger:

Hahahaha underbart ändå! :D <3

2015-12-27 ✖ 12:34:50
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ ♀ P E A C E R E V ♀ säger:

Alltså det här inlägget blev jag berörd av. Vad fint att ni sparat låtarna sådär så ni kan lyssna på de flera år efter och minnas :o

Svar: Musik tenderar att alltid ha en sådan effekt på mig. Kan lyssna på en låt från fem år tillbaka och så känns det som att jag åker på en känslomässig resa i tiden ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-27 ✖ 16:07:25
http://PeaceRev.com
▾ Twiggy Lundberg säger:

Men gah, börjar du inte ens tillfriskna litegrann än? :( Kan tänka mig att det måste vara jättejobbigt att inte kunna vara med Ivy hela tiden, men tur ni är två! ni får ha extra mysigt när mamma Ida är frisk igen <3

Svar: Nope. Fortfarande lika sjuk. Imorgon ska jag ringa VC och tänker inte acceptera ett nej då jag ber om en undersökning! Är så himla less nu, orkar ju knappt stå på benen och Kim är tvungen att ta ledigt :(
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-27 ✖ 22:19:34
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Lis Mari säger:

Men så skönt att ha en sådan relation till musik!! Jag har en sådan till Erik, ibland börjar jag bara grina och skratta samtidigt för att jag kommer på hur kär jag är i honom! Och alltid kommer vara.

Svar: Ja, det är väldigt speciellt att kunna bli slungad tillbaka till en exakt känsla man hade då man lyssnade på låten som mest osv. Åh, vad fint! Brukar också känna så, både till sambo, bebis och katt :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-29 ✖ 10:07:25
http://lismari.blogg.se/
▾ Amanda Forsman säger:

Alltså musik <3333

2015-12-29 ✖ 20:41:36
http://amandaforsman.blo.gg

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback