Jag ska börja scrapbooka

 
Jag älskar papperspyssel. Har varit väldigt kreativ med mina dagböcker genom åren, med alla foton, kollage och memorabilia tillsammans med texterna. Men grejen är att de bara är mina. Jag vill ha böcker och album andra kan få bläddra i också. Något med foton i fokus, men samtidigt mer kreativt än ett klassiskt fotoalbum. 
Jag tänkte börja med Ivy. En bok om hennes första år. En hybrid mellan en sån där fylla-i-bok och ett fotoalbum. 
 
Så. Jag råkade komma över en scrapbookingform vid namn Project Life på bloggen A Beautiful Mess (Photo Book-kategorin är en must-see). En simplare form av scrapbooking (kan tycka att traditionell sådan kan bli lite väl plottrig och för much-is-more för min smak), för att passa "alla", även okreativa latmaskar. Typ. Men samtidigt finns det utrymme för att var kreativ. I was like "PERFFF!". Googlade och Youtube:ade runt lite innan jag bestämde mig.
Project Life är skapat av Becky Higgins, sedan finns det en rad andra märken som kör på samma stuk. T.ex. så har A Beautiful Mess en egen linje vid namn Messy Book. Idén är i alla fall pretty much ett album + photo pocket pages + jounaling cards + dina egna foton.
Hittade (efter att ha letat i veckor #n00b) en svensk sida som hade dessa prylar och lade en order. Har nu fått hem fetaste fotoalbumet (seriöst, det är 30x30 cm stort) och en förpackning med olika sorters plastfickor. Och min första Messy Box (som jag nämnde för någon dag sen). Alla som håller på med Project Life säger att man behöver en låda med journaling cards (ett så kallat core kit), men jag tycker det känns överflödigt då man lika gärna kan göra egna. Eller börja prenumerera på Messy Box, hehe... heh.
 
Nu ska jag börja framkalla bilder! Wish me luck! Så kan ni få se det färdiga resultatet då jag är klar om ett år eller två ;)



▾ Beatrice Jakobsson - Fotograf säger:

Vad kul :)

2015-08-05 ✖ 23:35:04
http://beattriicee.blogg.se/
▾ Lilly säger:

Oh, sånt är så himla kul. :D Det gjorde jag när Liam var nyfödd med. Kanske delar med mig av dom bilderna på bloggen någon dag.

Svar: Vad kul! Tänker att det måste va kul att ha kvar till senare, roligare än att bara ha bilder i datorn och så ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-08-06 ✖ 07:51:30
http://nouw.com/thereason
▾ Sarah säger:

Aaaa .. åh ser kul ut :)

2015-08-08 ✖ 19:08:15
http://klarahs.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback