Som en goodiebag, fast för bebisar


Har fått hem min första babybox. Det finns företag som ger ut gratis boxar med gratisprodukter, prover, rabatter osv till de som väntar barn i utbyte mot medlemskap. Kim och jag har beställt två eller tre (minns inte riktigt), och den här från Apotek Hjärtat är den första som kommit. Roligt, roligt. Unboxing stuff is so much funzzz.
I den här var det bland annat prover på schampo och tvål, men jag har läst att man inte behöver tvätta en bebis med något annat än vatten. Då känns det ju onödigt att börja vänja bebishuden och -håret med massa produkter, även om det är ekologiskt. Eller? Jag vet inte, känner att jag ännu har mycket att lära.

Längtar bara mer och mer efter att Fetus (alltså, det är ett medan-i-magen-namn, haha) ska komma så vi får träffa henom ♥

 
PS. Jobbintervjun gick bra. Att jag är gravid är definitivt ett problem, så chansen att de anställer mig känns ändå väldigt liten. Men utöver det kändes det jättebra, och de var enkla att prata med. Ey, Social Fobi, 1-0 till mig!



▾ Julia säger:

åh nice och bra att intervjun gick bra :)

2015-04-30 ✖ 17:20:22
http://jjuliees.blogg.se/
▾ Ida D säger:

Åh, vad fint. I Finland skickar staten en stor låda med kläder och allt som en bebbe behöv det första året. Tanken är att bebisens första säng ska vara lådan, trodde min pojkvän skämtade när han sa det. Men fint, nu finns det en Muminversion för 499 €.. som kan beställas vart som helst, synd att inte jag ska ha bebis, Mumin hade ju vart perfa för mig ;)


Jag som inbiten no-pooare säger ba att du är nog på helt rätt spår, att nej bebis behöver verkligen inte tvättas med schampo, tvål eller annan mineraloljeskit (de vill ba sälja produkter, förstås).
Läst om folk med barn som sagt att de inte använt något på sina barn förrän de blivit runt 3-4 år gamla (nå well, själv använder jag ju inte heller mycket annat än vatten och nån hemmagjord tvål..).
Så, vatten kommer en långt med.

Rapsolja (eller annan) för att torka lillen vid blöjbyte osv. Mer här: http://ladydahmer.nu/babyvard-a-la-no-poo/
Själv tänkt skriva nåt på min nopooblogg om saken, men har inte barn själv så känns ju ba knäppt X)

Ursäkta romanen.. haha

Missat helt din jobbintervju, men kul att det gick bra! Fint!

Svar: Det har jag läst om! Låter som en jättefin idé ju! Tycker det låter lite konstigt att låta bebisen sova i en låda, men det funkar ju säkert om man inte har möjlighet att skaffa en säng direkt. Fint med mumin! Men den vanliga lådan är alltså gratis? Isf lät mimin-lådan dyr, fast jag vet ju inte exakt vad den innehåller heller x) Får hoppas att den finns kvar att köpa om du får barn någon gång ^^ - - - Isf känns det som att det blir vatten här. Ska läsa inlägget du länkade! - - - Nämnde intervjun som hastigast i inlägget innan det här :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-30 ✖ 19:11:24
http://idreaido.blogg.se/
▾ Twiggy Lundberg säger:

Så bra att det finns såna där baby-boxar så man får prova lite saker! Saker till bebisar är ju sällan billigt och även om så är det ju onödiga pengar om saker inte funkar / är bra. Kul att intervjun gick bra <3

Svar: Jättenajs! Precis! Rabattkupongerna var inte heller helt fel, för de var på jättemycket procent och räckte i över ett år. Om vi skulle behöva något, från apoteket i det här fallet, är det skönt att slippa bli ruinerad haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-04-30 ✖ 19:12:11
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ purposes.blogg.se säger:

Men vad nice!:D Visste inte att det fanns sådant haha xD Sjukt nice och praktiskt ^^ När får sitt första barn så vet man ju inte vilka produkter som är bäst, så det är bra att man får prover att testa på detta sätt ^^

Svar: Nä, det visste inte jag heller förrän jag såg ett inlägg på blogg.se, och jag är ändå gravid haha. Man kan få dem då man väntar sitt andra, tredje, fjärde osv barn också.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-01 ✖ 11:18:32
http://purposes.blogg.se/
▾ sarah säger:

Hej allt bra ?

Svar: Sorry, this is not the Facebook-chat.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-05-01 ✖ 15:54:56
http://klarahs.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback