Bästa tv-serierna

Bildkällor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

12 september - Favourite tv-shows
Oh yes, bra tv-serier är typ det bästa som finns, here we go.

THE 100 (2014-)
Status: Andra säsongen börjar sändas den 22 oktober.
Handling: 97 år efter att ett kärnvapenkrig dödat alla på jorden, sänder de enda överlevande (människorna på rymdstationen The Ark) ner 100 ungdomar på jorden för att se om den är möjlig att återigen bosätta sig på, eftersom syret på rymdstationen håller på att ta slut.
Varför en favorit: En lite annorlunda ungdomsserie om överlevnad efter jordens "undergång", sjukt spännande.


90210 (2008-2013)
Status: Nedlagd efter fem säsonger.
Handling: En familj från Kansas bosätter sig i Beverly Hills, och de två tonåringarna i familjen tvingas anpassa sig till West Beverly Hills High's ökända och dramatiska liv.
Varför en favorit: Ah, so much drama! I just love it. Men jag får också en feel good-känsla av den. Första säsongen börjar rätt lame, och hela andra säsongen är jobbig pga Annie's situation med det där creepy typen. But it's oh so addictive och Liam är het. K, bye.


FLASHFORWARD (2009-2010)
Status: Nedlagd efter en säsong.
Handling: Hela jordens befolkning svimmar i ca 2 minuter och 17 sekunder, och får se glimtar ur deras framtid. En FBI-firma tar sig an uppdraget att ta reda på vad eller vilka som orsakade det hela.
Varför en favorit: Älskar kriminalare, speciellt då de har lite övernaturliga, men ändå logiska element. Hade verkligen förtjänat mer än en säsong.

GAME OF THRONES (2011-)
Status: Femte säsongen börjar sändas i april 2015.
Handling: Ett halvt dussin adliga familjer/personer kämpar om The Iron Throne, samtidigt som andra faror hotar uppe i norr. Baserat på George R. R. Martin's böcker.
Varför en favorit: Ett fantasy-drama som är enormt välgjort, brutalt och beroendeframkallande. Trots att det råder en väldigt taskig kvinnosyn i Westeros och Essos, så har serien även ett starka och beundransvärda kvinnliga karaktärer i form av Arya Stark, Brienne of Tarth och Daenerys Targaryen.


GLEE (2009-2015)
Status: Sjätte och sista säsongen börjar sändas under våren 2015.
Handling: Behöver jag verkligen förklara Glee? All right... Ett gäng skolelever, de flesta utstötta, finner hopp och styrka genom att joina skolans kör aka Glee-club. And oh, de gör covers av kända låtar heeeeela tiden.
Varför en favorit: Trots att de bara kör mainstreama låtar som jag inte lyssnar på så är det alltid kul med något orginellt som en serie i musikal-stuk. Feel good and so on.


GOSSIP GIRL (2007-2012)
Status: Nedlagd efter sex säsonger.
Handling: Följer ett gäng rika tonåringar som bor på Upper East Side i NYC. De går på privatskolor, lever livet och Gossip Girl skriver massa skvaller om dem på sin blogg. Som gjort för drama i överflöd, vilket det också är.
Varför en favorit: Av samma anledning som för 90210, fast i denna serie är alla extremt snoffsiga, ytliga och har garderobsinnehåll till värde av miljoner. Så olikt mitt liv det bara kan bli. Ett stort plus för att serien fick ett riktigt avslut.


HEROES (2006-2010)
Status: Nedlagd efter fyra säsonger, men nästa år kommer Heroes Reborn, en slags uppföljare.
Handling: Ett fåtal människor världen över upptäcker att de besitter övernaturliga förmågor.
Varför en favorit: Älskar då vanliga människor upptäcker att de har superkrafter. Det är så coolt! Och så finns det självklart villians för spänningens skull.


LOST
(2004-2010)
Status: Nedlagd efter sex säsonger.
Handling: Ett plan krashar på en tropisk ö och de överlevande tvingas jobba tillsammans för att hålla sig vid liv, samt hitta ett sätt att komma hem. Men ön de hamnar på döljer många hemligheter. Dun dun duuuuu!
Varför en favorit: En av världens mest omtalade serier. Ja, den spårar, men den är samtidigt så sjukt bra och spännande och mystisk att den är värd alla 121 avsnitt man måste plöja igenom. Utom det sista, för det sög.


VERONICA MARS (2004-2007)
Status: Nedlagd efter tre säsonger.
Handling: Veronica går i High School och extraknäcker som detektiv. Dessutom har hennes pappa precis förlorat posten som stans sheriff och hennes bästa vän blivit mördad. 
Varför en favorit: För att Veronica är bad-ass, och löser fall like a baws.


THE WALKING DEAD (2010-)
Status: Femte säsongen börjar sändas den 12 oktober. I nuläget har jag kommit till säsong tre.
Handling: Världen har drabbats av en Zombie-invasion, och man får följa hur en grupp överlevande klarar av livet i denna brutala värld, med en skräck för att själv bli infekterad. 
Varför en favorit: Det är en välgjord serie, det känns verkligt trots att det är overkligt. Dessutom har den en handling, med drama och karaktärer med personligheter, och inte bara gore.
Har sett avsnitt på avsnitt de senaste dagarna, so I'm kinda into this shit atm.

Datumen gäller för USA, inga konstigheter. Sedan finns det cirka 100 andra serier jag ville börja se/ge en chans.
Vilka är era favoritserier?



▾ Elin säger:

mina favoritserier är bla. desperate housewives, orange is the new black och once upon a time!
sv: ja jag med, är jättenöjd med det :D

Svar: Har faktiskt inte sett någon av dem, men samtliga står på min att-se-lista :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-09-12 ✖ 17:44:32
http://bbaraaelin.blogg.se
▾ MADDISENJ.SE säger:

älskar walking dead

2014-09-12 ✖ 18:19:49
http://maddisenj.se
▾ NATHALIE - Fashionblog säger:

Mina favoriter är PLL, TVD, Gossip Girl, Prison Break och Orange Is The New Black :) kram

Svar: PLL brukar jag också titta på. Det brukade vara en favorit, men sedan spårade det haha. Kan dock inte låta bli att kolla :P
Ida ☯ the sky under the sea

2014-09-12 ✖ 21:35:12
http://nathalie.vionno.net
▾ fashion säger:

Super bra serier! :D

2014-09-12 ✖ 23:28:37
http://nattstad.se/fashioninspiration
▾ Sara Ekman säger:

finns sjukt många bra serier!

Svar: Indeed!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-09-12 ✖ 23:42:43
http://aamaziing.se
▾ ebba säger:

älskar glee & gossip girl!

Svar: JAAA! :D
Ida ☯ the sky under the sea

2014-09-13 ✖ 09:30:37
http://ebbafridaa.blogg.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

Alla serier jag har sett går avsnitten att ladda ner dagen efter på t.ex www.kat.ph som jag alltid använder mig av, däremot utan text men för mig kvittar det. Så 13 oktober gäller det för TWD :D

Svar: Haha jo jag vet, men det tänkte jag att folk får lista ut själv. Jag använder dock en annan sida :P Men vissa serier jag ser brukar jag vänta tills hela säsongen finns.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-09-13 ✖ 12:07:44
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Maja säger:

Mina favoriter är Merlin, Sherlock, Doctor Who, Supernatural, Once Upon a Time, The Musketeers och Game of Thrones. Sen tycker jag också om att titta på Glee och 90210 när de går på tv, men det är inte så att jag riktigt följer dem på samma sätt ^^

Svar: Once Upon a Time har jag velat börja se så länge!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-09-13 ✖ 12:14:06
http://wereallstoriesintheend.blogg.se
▾ Julia Müller-Sandvik säger:

Lovely! Heroes, Supernatural, Sex and the city... och säkert fler som jag inte kommer på nu ^^

Svar: Känner att jag borde kolla in SATC... Filmerna älskar jag ju.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-09-13 ✖ 16:43:40
http://lorissalovebomb.blogg.se/
▾ Elin säger:

Det finns många serier som jag tycker är väldigt bra, the big bang theory, how i met your mother, the vampire diaries, californication. I mina ögon finns det trots det ingen serie som kan mäta sig med Friends som är min absoluta favorit!

Svar: Friends är ju en klassiker, haha :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-09-13 ✖ 23:34:14
http://elinshealth.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback