XVII:LVII

 
Jag hatar att drömmar ska påverka mitt liv så himla mycket. Speciellt då drömmen i sig var hatvärd. Jag hatar att det som försigår i mitt huvud om nätterna och mornarna kan förgöra en hel dag.

Ni vet hur man kan bli helt besatt och kär av en speciell person, exempelvis en kändis (vilket är tusen gånger bättre än någon man känner för det har en tendens att bli riktigt awkward) en hel dag efter att man drömt om personen ifråga, även om man i vanliga fall inte är ett dugg intresserad av hen. Som den gången jag drömde att jag var vän med Kenza för att jag var awesome och hade hjälpt henne med något. Hade problem att läsa hennes blogg hela dagen därpå eftersom jag var förföljd av känslan att vi känt varandra, men nu inte gjorde det längre. Det är rätt okej då det händer. Men idag är det inte så.

Det var en dröm i en dröm och jag blev så jäkla arg och skrek ut mitt hat över att det bara skett i mitt medvetslösa undermedvetna. Bara för att det äntligen, till slut hade löst sig. Sedan vaknade jag på riktigt, vilket jag inte riktigt var redo för. Låt oss sova bort dagen, tack. Jag erkänner att i mitt vakna tillstånd kanske det inte var det mest realistiska. Liksom, så enkelt är det kanske inte att sluta fred med sin fiende, och sedan få praktik på SVT, men ändå, det är inte heeeeeelt omöjligt. Faktum är att jag kan skita i den sista delen, jag kände mig bara så himla lättad över att det äntligen var över, att jag därefter kunde släppa mitt hat. Det som är jobbigast egentligen är att det här inte kan släppa taget om mig, efter all denna tid. Att det är tvunget att hemsöka mig då jag sover, trots att jag inte längre låter det förstöra min vakna tid som för ett år sedan. Det är ett nytt år nu, snälla försvinn.

Det är inte många timmar kvar av idag, men det är timmar som kommer vara jobbiga.
Jag hatar att drömmar ska påverka mitt liv så himla mycket.



▾ vanja säger:

vilken vacker bakgund du har :)

Svar: Yeah, det är därför jag har den ;)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-23 ✖ 21:10:28
http://vvanja.blogg.se
▾ Emelie Bohlin säger:

du är fin <3

Svar: Tack :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-23 ✖ 22:04:00
http://nattstad.se/emeliebohlin
▾ AW - Fotograf säger:

Very much indeed! Därför jag är så glad att all snö i Västerås är borta igen :)

Det är Jack Frost från 'De fem legenderna' en riktigt bra film faktiskt :) Är barnvakt så ofta åt min lillebror så får se en massa bra disney filmer ;) Rekommenderar den faktiskt väldigt mycket, intensiv film med många känslor :)

Ohja, bara synd att de var två år sen man åt upp den där frukten, skulle sitta fint nu ;)

Svar: Jo, här med. Blev så arg då den kom tillbaka!
Aha. Får ta och se den filmen. Började faktiskt läsa en fanfic om dem nu när du skrev om det, haha. Fast jag antar att det är roligare om man sett båda filmerna.

Äh, om du inte hade ätit upp den då hade den ju varit rutten nu, haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-23 ✖ 23:25:59
http://megapixeln.se
▾ Chanelle säger:

Drömmar och böcker påverkar mitt liv också! Jag brukar drömma onda drömmar om min pojkvän vilket slutar med att jag blir arg på honom x) en gång slog jag till honom i sömnen bara för att jag var då arg xD mitt liv brukar "bli" som det jag läst. Känner huvudkaraktären sig ledsen så är jag också det, fast hela dagen..

Sv: nej glassen va inte god.. :(

Svar: Haha, ja! Händer också att jag drömmer att jag blir skitarg på min pojkvän i drömmar, så arg att jag typ misshandlat honom (i drömmen). Kan fortfarande vara lite småsur då jag vaknar, men mest får jag bara en sjukt konstig känsla i kroppen hela dagen.Men jobbigt att böcker kan påverka dig så, i alla fall om det är jobbiga känslor D:
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-24 ✖ 07:39:05
http://fames.se/cocobella
▾ V I L M A L A ♔ säger:

Åh vad jobbigt. drömmar påverkar mig med på ett sätt, blir helt sad att det inte känns som om det kommer hända en :(

Svar: Det mest frustrerande är ju att det verkligen kan kännas som att man upplevde sakerna i drömmen, surt då att det inte var på riktigt. Typ att man träffar sitt favoritband och ba "ska berätta för alla jag känner muahhahaha" och sen ba... En dröm. FML. Hahah.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-24 ✖ 08:13:35
http://vilmala.blo.gg/
▾ Boel säger:

Låter jätte jobbigt :(

Sv: Haha det är lite All time lows små brorsor ;)
De blev ju kända snabbt för att en av medlemmarna i One Direction hittade deras videor och visade dem för ressten av bandet. Och de önskade att få 5 seconds of summer som förband till deras senaste turné, och det tackade inte 5sos nej till :) (Dock inte förband till hela världen. Därav att de är förband för 1D i UK och Europa till nästa turné:))

Svar: Ahh, på så vis. Tycker dock att de är bättre än 1D (kanske för att jag inte gillar dem, haha), eller ja, liiiiiite mer min smak, haha. Men kul att bli uppmärksammade av ett så stort band!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-24 ✖ 12:21:40
http://bowelz.blogg.se
▾ Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ säger:

Jag känner igen det där. En hel dag kan bli förstörd på grund av en dum dröm, en dröm man i många fall önskar var sann, men så blir man så deppig när man inser att den inte var det.

Svar: True. För mig är det oftast inte drömmar jag önskar var sanna, det är ofta obehagliga drömmar som får mig att känna mig konstig i hela kroppen dagen därpå.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-24 ✖ 13:10:30
http://sessie.se
▾ Nina säger:

Åh alltså du vet inte hur glad jag blev av din kommentar!
Ja jag skulle också redan vara iväg om inte massa skit hade hänt och jag velat dö typ...
det låter ju bra!
Tack, det ska jag verkligen göra! <3

Vill även säga att jag tycker du är otroligt vacker och kommer absolut läsa din blogg oftare!

Svar: Vad bra <3Men nej, vad sämst. Men ja, bad things happen to good people. Jag vet hur det kan bli. Tycker iaf inte att du ska ge upp, utan fortsätt kämpa mot ditt mål! :)

Tack så mycket fina du!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-24 ✖ 13:43:19
http://fames.se/ninasova/
▾ Celine säger:

- Japp, fotografen finns länkad under hjärtat i bilden :)

Svar: Ahaaa :D
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-24 ✖ 15:19:40
http://celinelf.se
▾ Celine säger:

Under bilden i hjärtat menade jag haha!

Svar: Aha okej, tack! :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-24 ✖ 15:19:53
http://celinelf.se
▾ Ida säger:

Ånej, låter himla knepigt med drömmar som följer igenom hela dagen :(
Jag drömmer mardrömmar helt sanslöst ofta nu sen några månader bakåt, nästan varje natt. Är helt sjukt drygt, men jag kan alltid släppa det när jag väl vaknar.

Så attans fin bild du har till det här inlägget!

Svar: Blä, mardrömmar är inte kul. Drömmer sällan sånna som tur är. Det är inte så att jag nödväntigtvis går och tänker på drömmen, utan det är en känsla som etsat sig fast i kroppen som har med drömmen att göra. Skitskumt. Och drygt om det var en obehaglig dröm.
Tack! Det är Veckefjärden :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-24 ✖ 16:45:15
http://aidu.blogg.se
▾ Nathalie säger:

Det är inte lätt med alla drömmar alltid, kan ibland känna precis som du...

sv: Ja, det var det verkligen! kram

2014-03-24 ✖ 18:37:50
http://nathalieodhe.blogg.se
▾ Linii säger:

sv: det trodde jag också först, men efter att ha varit i Paris förändrades min syn helt. Jag var till Berlin, Tyskland förra året och om jag ska göra en jämförelse är fransmän mycket trevligare och inte alls stolta över språket, däremot tyskarna som vägrade prata engelska om du inte kunde tyska.. Fransmännen började automatiskt prata engelska med dig när dom märker du är turist, dom är så himla trevliga och tillmötesgående. Pratade nog mycket mer engelska i paris än vad jag pratade franska :) Så åk dit om du får chansen, det finns inget att vara rädd för :)

Svar: Men så bra! Skönt att få sånna fördomar ur världen. Fast nu blev jag orolig över Tyskland istället, haha, som jag också väldigt gärna vill resa till. Att kunna ett fåtal ord kommer jag inte långt med. Ich bin... scheisse... Kartoffel?
Ida ☯ the sky under the sea

2014-03-24 ✖ 19:33:23
http://liniiplace.blogg.se/
▾ Linnnea säger:

Svar: Tack så jätte mycket snälla du!

Hoppas att du fått en bra start på veckan! 

Några planer för veckan? 

Kram! ♡

2014-03-24 ✖ 21:16:55
http://erne.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback