Att köa i 50 timmar


OBS! Eftersom detta är lika mycket ett dagboksinlägg för min egen skull som det är ett blogginlägg för er att ta del av, kommer mina två kommande Sevenfold-inlägg innefatta en hel del text. Beware!

Kom fram till Göteborg på kvällen den 21 juni och möttes direkt av Avenbged Sevenfold-posters lite överallt. I HAD TO HAVE ONE! Försökte lite diskret riva ner en som satt i skuggan av ett träd, vilket tog sin tid pga paranoia, like "THEY SEE ME OMG OMG!".
Och eftersom att jag envisades med att gå (2,7 km) till vandrarhemmet istället för att undersöka lokaltrafikens möjligheter, antar jag att jag får skylla mig själv över att jag fick skavsår (kommer lågskaftade Converse någonsin ge med sig?). Aj. Och som jag förbannade mig själv över att ha valt en fucking bag istället för en resväska med hjul. FML.

 
Söndagen den 22 juni. Åh vilken solig daaaaag! Gick runt på stan i min ensamhet och vet ni, jag hittade ett par sandaler på H&M och tänkte "I need, står inte ut med skavsåren på hälarna". Men sen fick jag skavsår av dem med. Fast på insidan av fötterna. YOU GOT TO BE FUCKING KIDDING ME!

Vid fem kom Twiggy till Göteborg. Hon skulle egentligen komma dagen efter men bokade om flyget i sista minuten. AWESOME!
Vi gick direkt till Scandinavium för att påbörja våra 50 timmars köande. Only hardcore fans will understand. Erica var redan på plats, och senare under kvällen kom Daniel.
And btw, ser ni duvan? Han heter Glenn och är vår vän. Jag tror han saknar oss nu då vi inte längre är där. Poor Glenn.


Måndagen den 23 juni. Vår kvartett blev en sextett. Ett helt underbart gäng var vi, hade en riktigt bra kö-upplevelse (not to sound cheesy buuuuut). Vi fördrev bland annat tiden genom att mata Glenn, samt skrämma iväg alla giriga måsdjävlar.

Under kvällen festade vi till det lite och bestämde oss för att för att upptäcka stan. Plus att vi fått nys om att bandet (Avenged Sevenfold, duh) redan befann sig i Göteborg. What if we got lucky liksom.
Men alla kunde självklart inte gå samtidigt, någon var ju tvungen att vakta campet. Jag och Johanna. För att vi var mest alternativt helt nykter. Fair enough? Nja. I alla fall tänkte jag, whatever, de ska ju bara vara borta i en timme eller så, sedan kommer de och byter av.
Men två timmar passerade, och Johanna och jag började bli nådigt less. Så ringer de och ba:
"VI TRÄFFADE SYNYSTER GATES!" (sologitarristen i bandet aka världens hetaste man)
SAY WHAT?! HALLÅ KOM TILLBAKA, KAN VI BYTA AV NU ELLER?!
Vi var i princip så desperata att vi nästan lämnade campet helt obevakat. Inte för att Gates var kvar, men kommer en bandmedlem kanske det kommer fler. Vi borde ju också få chansen att träffa någon av dem. Men de verkade inte vilja byta av, eftersom de "inte visste vägen tillbaka" (fråga någon som vet kanske, did your smartphone suddenly die?). Oj, men vi kanske skulle tagit första passet, eftersom vi faktiskt kan hitta tillbaka, som kind of är necessary för att hålla löftet om att byta av efter en-timme-eller-så.
Nästa gång de ringde hade de även träffat Arin, trummisen i bandet.

Well. Not gonna lie, jag blev arg. Gråtfärdigt arg. ADHD-utbrott i hjärnan. Jag förstår självklart att vilka två som än hade varit tvugna att sitta kvar och vakta campet hade blivit arga. Men att de inte höll löftet om att komma tillbaka och byta av oss? Att de fick träffa Gates och Arin för att de var fullare än Johanna och mig? SERIÖST? Det kändes så jävla orättvist. Att få träffa mitt favoritband är något av det mest surrealistiska jag kan tänka mig, det är inte ens något jag förväntar mig att få göra. BUT THIS? Nä. Och min psykolog frågar varför jag inte vill lita på folk. Läs ovan liksom. Jag är så tragiskt godtrogen. FML.

OBS! Detta är inget skitsnack gentemot de jag köade med, vi var ett asbra gäng, but I have to express my feelings. Allt kändes bara så orättvist. I refuse to silvercoat this.

 
Tisdagen den 24 juni. Dagen vi alla väntat på. Var så himla less. Det kom nytt folk och joinade kön hela tiden, precis som det ska vara då det vankas konsert. Men det gjorde mig lite held back och anti-social, efter att ha trivts så bra i ursprungs-gänget. Dessutom sniglade sig tiden fram. Och då det var dags för insläpp var kön lite bångstyrig, men Erica lyckades styra ihop det hur bra som helst och alla vi som campat fick plats längst fram i mitten. Vid det här laget hade även all min ilska från igårkväll släppt. Var så himla nöjd över min plats och över att snart få avnjuta mitt favoritband live.
 
To be continued...



▾ VERONICA - modeblogg säger:

Underbara bilder och så roligt inlägg. Gud så läsvärt :) Kul! Kramar på dig, hoppas du fått en underbar kväll!

Svar: Tack! Vad kul att du gillar det :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-04 ✖ 22:55:38
http://vveronicas.com/
▾ ♫♪ sandra säger:

- haha jo folk gillar uppenbarligen det dom mest lyssnat på men en kan tycka att dom spelats sönder ca överallt ;)

Svar: Well, då det kommer till låtar som spelas på radio/låtar man hör väldigt ofta, då lär man ju vara trött på dem nu ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-05 ✖ 00:19:58
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Hanna Andersson säger:

Otroligt bra inlägg och härliga bilder :D

Svar: Tack!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-05 ✖ 09:06:42
http://hannabieberandersson.blogg.se
▾ Linda [fotoblogg] säger:

Tråkigt att ni vaktade just då :/

Svar: Ja, men det var liksom inget något av oss förväntat oss. Fick ju träffa trummisen sen i alla fall :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-05 ✖ 10:23:46
http://lindassphoto.blogg.se/
▾ Nathalie Tegelstam säger:

Ser ut som ni hade de jättehärligt :) Kram

2014-07-05 ✖ 10:58:59
http://nathalie.vionno.se
▾ LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams säger:

Fina bilder! Ska läsa inlägget sen när jag har tid att läsa igenom, har lite bråttom nu. Men ville önska dig en fin lördag! :)

Svar: Tack! Du får gärna läsa då du har tid :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-05 ✖ 11:25:31
http://babustylee.webblogg.se
▾ Julia säger:

Hej! Jättefin blogg! Kolla in min på www.julia.devote.se

Puss

2014-07-05 ✖ 11:43:04
▾ Agnes Eriksson säger:

fina bilder!! Är också väldigt godtrogen, vilket ofta är till min nackdel... Förstår verkligen att du blev arg, det jag ocksp blivit.. kram

Svar: Antar att vi måste lära oss att inte vara föööör snäll alltid :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-05 ✖ 15:43:58
http://www.agneseriksson.blogg.se
▾ Maja säger:

Wow verkligen trogna fan att köa i 50h!

Svar: Men vi ville ju komma längst fram! Haha :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-05 ✖ 20:23:12
http://majannika.devote.se
▾ Boel säger:

Intressant inlägg :D Och gud vad surt att inte få träffa honom!!!

Sv: Jag med :)

Svar: Det var två bandmedlemmar de fick träffa, fick dock träffa en av dem dagen efter konserten :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-05 ✖ 21:22:38
http://bowelz.blogg.se
▾ Christina säger:

Så otroligt dåligt gjort att inte byta med er. Jag hade också blivit riktigt arg om det hade hänt mig.

2014-07-06 ✖ 10:31:39
http://jinxedchrissie.blogspot.com
▾ Elin säger:

fina bilder, ser ut som en rolig upplevelse!:)
sv: verkligen :D

2014-07-06 ✖ 21:01:51
http://bbaraaelin.blogg.se
▾ Kashaya säger:

Usch jag avskyr skavsår men får typ alltid skavsår av alla skor...

Svar: Ja, vem tycker om skavsår. Surt alltså!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-07 ✖ 12:19:50
http://www.kashayas.se
▾ LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams säger:

Låter som du hade det toppen ändå! Trots att det är mindre kul att man själv inte får träffa bandet så som sina kompisar och för att de inte höll sitt löfte. Det var ändå riktigt dåligt tycker jag. Men det låter som du fick bra dagar ändå! Och platsen kunde ju inte varit så mycket bättre! :D

Svar: Jadå! Klart man blir sur, men det är inget man inte kommer över. När man väl stod längst fram så var man lycklig ändå, eftersom det ju var det man var där för :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-18 ✖ 16:06:20
http://babustylee.webblogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback