Årsresumé #3


September
Färgade äntligen håret mörklila i den nyans jag velat ha i ett år. Resan till New York stod för dörren, men det började ju mindre bra. Planet blev försenat ett halvt dygn och alla hotell i närheten av Arlanda var fullbokade. Fördrev hela första dagen med att promenera runt i Queens, beundra Manhattans skyline och handla i amerikanska mataffärer. Detta har jag bloggat om, men New York var så underbart att det kan nämnas igen.
Så. Besökte Empire State Building. Förlovade mig med Kim. En kväll skulle vi se Psychlon Nine, men missade dem pga ändringar i spelschemat. Jag bröt ihop fast jag inte ens ville inte se dem. Amerikaner öste mig med komplimanger över mitt lila hår. Bäst var Justin som vi stötte på vid Union Square, han sa att jag hade ett ”Vogue face”. Han var lite full. Och jättegay. Men han beundrade typ hela mitt utseende och det var jättekul. LOL.
Fick fira min födelsedag i bästa staden ever, och det gjorde jag genom att spendera timmar i en maskeradbutik, strosa på The High Line och se Fall Out Boy live. Resten av veckan kollade vi in Times Square, upptäckte Central Park och åt bästa pizzan jag någonsin smakat på Papa John’s. Var på New York Comedy Club en måndagskväll, kollade in 9-11 Memorial, såg The Lion King på Broadway och till sist var jag på snabbvisit på Coney Island, men nöjesparken hade tyvärr stängt.
Spenderade en heldag på Arlanda då vi anlände från New York, nästa plan gick till London under kvällen. Där såg vi Crown The Empire, ögonshoppade på största Top Shop jag sett och på-riktigt-shoppade på Urban Outfitters. Då vi kom hem till Örnsköldsvik igen kändes allt bara helt värdelöst. Fick feber för fjärde gången. Var på min fasters 60-årskalas, vilket var astrevligt. Jerry hade flyttat in i en lägenhet bara någon hundra meter från oss och hade inflyttningsfest. Firade min födelsedag igen, fast med mamma och bror den här gången, och såg klart sista säsongen och allra sista avsnittet av Gossip Girl. Känns kul att äntligen veta vem Gossip Girl är, tog bara 6 år.


Oktober
Månaden jag började blogga igen! Annars var det inte en så händelserik månad. Var på fogeljakt i Umeå, för att Kim haft sönder min förra fogel (det är en äggklocka), men hittade ingen och kom hem med nya glas istället. Hade krabbfest (maskerad med djurtema och jag var krabba). Hade gått och varit aspepp jättelänga, sen var det nästan ingen som ville komma. Men sedan blev det helbra ändå. Vår dumma fluffboll till katt blev en kissekatt, bokstavligen, och kissade i sängen minst tre gånger så att Kim och jag var tvugna att dela på ett singeltäcke flera nätter. Började även se American Horror Story igen, men med Kim den här gången.


November

Klädde ut mig till skolflicka på Halloween, fastän firande och fest uteblev. Köpte ett vin som hette Ravenswood bara för att jag börjat se en serie som heter likadant. Download gjorde massa feta bandslapp inför 2014 (Avenged Sevenfold, Fall Out Boy och Linking Park). Och på tal Avenged Sevenfold, köade jag med Linnea och massa annat folk en hel natt för att komma längst fram på deras Sverige-spelning, vilket vi också gjorde. Mamma fyllde jämt och det firades lite smått. Lämnade Team McDonald’s efter alla dessa år för att gå över till Team Max (vi snackar alltså hamburgare här). Åt alldeles för mycket skräpmat, usch och fy. Bilade ner till Stockholm för att se We Came As Romans med flera, så himla bra. Linnea N hade födelsedagsfest och det var WOHOOOO och jag bestämde att det skulle bli årets sista fylla (men det blev det inte). Tog tag i att besöka Arbetsfömedlingen och fick hopp om att det äntligen skulle lösa sig, men nja, självklart rann det ut i sanden. Slutligen drog vi ihop ett gäng och badade vildmarksbad hos Linnea N.


December
Hade decemberångest. Ni vet, redan slut på året, snart är det djävuls-nyår igen osv osv. Men det började mysigt med det årliga adventsfikat hemma hos mina föräldrar. Då åt jag även en pizzarulle (kyckling!) för första gången i mitt liv. Sen dog min farfar... Åkte till Stockholm en sista gång för att bevittna Pierce The Veil och Bring Me The Horizon live. Hann med en snabbis på Urban Outfitters och lyckades bli kär i allt. Vårt hotell var på en båt, det var lite annorlunda. Och eftersom tåget hem var inställt pga snöstorm drog vi till Arlanda och hade en Starbucks-date innan vi tog flyget hem i stället. Höll i en tarantula, lite coolt. Lider inte direkt av spindelfobi, men det är inte så att jag blir helt upphetsad vid åsynen av dem heller.
Det ryktades om en Miley Cyrus-spelning 2014, så jag skyndade mig att haffa de bästa sittplatserna (till överkomligt pris) ASAP.  Lägenheten storstädades för första gången sedan vi flyttade in och Kim fyllde år. Jag gjorde min andra tatuering, det var på tiden.
Skaffade ä n t l i g e n stolar till köksbordet, efter att ha varit tvungna att äta i soffan i hela åtta månader. Julafton 2013 var den bästa julaftonen jag haft sedan jag var barn, hjärta på det. Klädde mig som Miley C i mellandagarna för att gå på krogen och ösa till Wrecking Ball. Mådde skitdåligt av skitlite och förblev nykter på kusinfesten dagen efter, även känt som kvällen efter farfars begravning. Så ironiskt att det förra året också var farfar som var anledningen till att dra ihop en kusinfest, men då var han vid liv och fyllde 90 år.
Köpte en svart lurvig jacka med fet luva för att det är awesome med fluffiga jackor med fet luva. Rymde på låtsas för att jag bröt ihop och var tvungen att försvinna ett tag. Det blev en väldigt lång promenad. Slutligen drog vi till Skellefteå, där vi spenderade årets sista dagar.

Och det var det året! Försökte undvika att skriva om sådant jag bloggade om, eftersom det nyss hände. Upprepningar är ju bara så lame.



▾ i ❥ p h o t o - tilda säger:

Galet fin blogg måste jag säga!
Gillar din stil :)

2014-02-04 ✖ 08:46:48
http://iheartphoto.webblogg.se
▾ Josefine säger:

Vad bra krönika!

Svar: Tack
Ida ☯ the sky under the sea

2014-02-04 ✖ 11:03:12
http://joseefiiinee.blogg.se
▾ J säger:

sv:
ja det hade hon haha c:

2014-02-04 ✖ 11:30:05
http://wiinkys.blogg.se
▾ Ellie säger:

Har plöjt igenom alla tre inlägg nu, tycker att du är modig som vågar nämna det som har varit jobbigt. Hoppas att du mår bättre nu!

Svar: Känns fint att du tog dig tid att läsa alla tre, det glädjer mig :) För mig känns det nästan självklart att nämna det, det finns fortfarande mycket jag inte skrivit/skriver. Jag vill inte dölja det dåliga bakom en fin yta, det är inte en sån slags blogg jag vill ha. Den handlar om mig, mitt liv och saker runt om det, inklusive allt som varit och är jobbigt :) --- Jag skulle nog kunna säga att jag mår bättre nu, och även om jag mår dåligt ganska ofta så är det inte på samma sätt som för ett år sedan. Kramar!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-02-04 ✖ 13:25:01
http://rockthisway.blogg.se
▾ Christina säger:

September lät ju som värsta bästa månaden :) New York resan lät helt underbar :)

Svar: New York var helt underbart, London också (fast väldigt olikt NY haha). Men resten av månaden blev därför lite halvtråkig...
Ida ☯ the sky under the sea

2014-02-04 ✖ 18:26:04
http://jinxedchrissie.blogspot.com
▾ Lina Johansson säger:

- Haha tack det var det :)

2014-02-04 ✖ 20:15:11
http://linajohansson.webblogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback