Årsresumé #2


Maj
Flyttade hemifrån, och in tillsammans med Kim i en jättefin vindsvåning. Då vi fått någorlunda ordning hade vi filmkväll med våra syskon och bjöd dem på middag. Gick nästan vilse på ett berg en dag då jag kände mig förstörd. Kim letade efter mig, men på fel berg. Otur. Eldade upp tre av mina dagböcker. Har alltid trott att jag skulle gå under om mina dagböcker försvann men är bara otroligt lättad. Inte ens då jag vill kolla upp när något speciellt hände, men kommer ihåg att det inte går. Det är bara underbart skönt. En sak som inte var så skönt var då en buss körde in i Kims bil. I passagerarsidan där jag satt. Lite aj, men mest aj på bilen.
Var i Göteborg med Kim och bodde på ett jättefint hotell med awesome frukost. Var på Liseberg, och fick en smärre chock då vi åkte Göteborgshjulet. Började grina innan vi ens nått toppen, och fick panik över att det var hela TVÅ varv kvar. Visste inte att jag var s å jäkla höjdrädd. Har ju liksom åkt Fritt Fall Tilt utan problem. Såg Bring Me The Horizon live, men missade förbandet (finaste Your Demise) som jag precis fått upp öronen för.
Måndagen från helvetet hände. Dagen efter kom polisen och tog med mig till psyket, där jag var tvungen att stanna i ett helt dygn. De snodde allt som man möjligtvis skulle kunna skada sig själv på, men lyckades gömma undan mina hörlurar. Hade ju avlidit ändå om jag inte fått lyssna på musik. Efter det dygnet fick jag i alla fall börja träffa en psykolog.
Men bra saker hände också. Som att jag upptäckte karaoke-apparna på Spotify och att sommaren kom. Bokade resa till New York och skaffade världens finaste ragdoll-unge, Lord James Silverstein. Första doppet ägde rum tillsammans med Linnea och Johannes. Festade lite med Izabell, Lina, Max och Linnea. Hade värsta bakisdagen jag varit med om dagen efter (vilket inte var så kul). Sedan festade jag lite till då andra Linnea kom ner till Övik och hälsade på.


Juni
Det var något påhitt i Lungviksparken som hette Adrenalin 2013, där Undone och Crash Diet spelade. Fy fan för den natten. Amanda tog studenten och någon dag låg jag tydligen på E4:an mitt i natten, men det minns jag inte. Flydde till England helt ensam och vägrade säga något till någon förrän jag stod på Arlanda redo att fara (därför blev min kärlek självmordbenägen). Till England skulle jag för att Download Festival ägde rum. Drömfestival. Shit vilken resa. Träffade massa trevligt folk och såg en hel del grymma band. Upptäckte även bästa Red Bull-drinkarna (den blå med rom, den röda med Jäger och silver med gin). Då jag kom hem drabbades jag av feber, lagom till min första arbetsdag som vikarie på ett äldreboende. Åh, vilken ångest jag hade över jobbet. Men det gick.
Hade två Mario Kart-kvällar. På midsommar grillade vi med med Harriet och Patrik på Åsberget. Det var trevligt men blåsigt. Den sista juni påbörjades bilresan mot Norge med Kim. Vi stannade vid en sjö någonstans mellan Sollefteå och Åre för att jag ville ta ett naken-natt-dopp. Finns filmbevis. Blev verkligen bara ett DOPP för Kim ville inte bada och jag hatar att bada ensam (är rädd för vattenmonster).



Juli
Bilade genom Norge med Kim och körde genom de vackraste landskap jag någonsin skådat. There was tears. Var i Oslo och på en jättelame nöjespark som hette Tusenfryd. Hittade Cartoonies-kex på ett norskt Coop, 100% nostalgikänsla på det. Var volontär på Metaltown. Första dagen vaktade jag och en kille en scen som ingen ens skulle spela på förrän dagen efter. Den dagen var så jävla lång och vedervärdig. Dagen efter (min lediga dag) var dock helt awesome. Söndagens den 7:e spenderades med shopping i Göteborg. Top Model-ritboken blev mitt bästa köp. Skaffade Instagram utan att äga en smartphone. Har skrivit ”tårar tårar tårar” här så förmodligen hände något dåligt. Då hela 2013 var ett emovrak är det svårt att komma ihåg alla detaljer. Fast nu kom jag på vad det var. Blä.
Hade en skit-utekväll på Merry Can (kanske årets enda dåliga utekväll), där det i vanliga fall brukar vara bäst. Beställde jättefina Jeffrey Campbell-skor på fyllan. En jävla storlek för små! BUH! Aldrig mer skoshopping på fyllan! Jobbade en massa och Kim köpte Mario Party 5 till Game Cube, så himla kuuuuuul.
Lyckades äntligen töja till 12 mm båda öronen och en regnig tisdag klädde jag upp mig, inte mer än en vanlig modebloggare, men ändå började stirrade folk som bara den. Får man inte vara fin trots regn eller? OCH KIM KASKADBLÖDDE UR NÄSAN! Se bild fyra. Han tycker tydligen att det är en bra idé att förblöda istället för att luta huvudet bakåt. Stupid.

 
Augusti
Spenderade en helg ute på en ö med Kim och hans familj och släkt. Ida D anordnade en picknick som var mysig (men det var skitkallt ute för att vara sommar). Blekte håret två gånger. Först blev det orange och sedan blev det gult. Sommarvikariatet tog slut och jag kände mig ensammast i världen. Trodde det var en bra idé att ha en fylletisdag helt själv, mitt på dagen, men det var bara väldigt ovärt. Shoppade loss på IKEA. Var på Kims farmors begravning. Jobbig upplevelse (som om någon begravning är kul). Kom äntligen i ordning i lägenheten, var sak på sin plats liksom.
Bajsbra: Varm Dr Pepper med citron. Beställde jättemånga kigurumis på Ebay med Kim. Så var det ju Rock On The Docks. Badade tre gånger, varav en gång var med Kim i Bäverbadet och allt var helt perfekt. Fick låna Saras systemkamera, jag blev glad chey. Linnea kom ner över en helg igen och Avenged Sevenfold släppte Hail To The King. Gjorde en fin kroppskedja inspirerad av den Miley Cyrus haft på sig allt som oftast. Och så gick Kim och jag runt med kiguruimis på stan en festlig kväll. Det var fint.



▾ Josefine Johansson säger:

Vad kul att få läsa! :) + älskar bilderna till inlägget!

Svar: Vad bra! Tackarrrrrr :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-02-01 ✖ 17:54:01
http://joseefiiinee.blogg.se
▾ J säger:

sv.
har du inte sett thor? :o
aa det var han, haha!

2014-02-01 ✖ 19:50:51
http://wiinkys.blogg.se
▾ Jenny Karlsson säger:

sv: Visst är dom, köp! :)

jätte fina bilder du tar :)

2014-02-01 ✖ 23:12:39
http://www.nattstad.se/jennykarlsson
▾ Rebecca säger:

Roligt att läsa.
sv: haha, vad komiskt! :D

2014-02-02 ✖ 13:15:09
http://byrrebecka.blogg.se
▾ Magda. säger:

sv: Men tack snälla du!!

2014-02-02 ✖ 14:16:57
http://tionolltva.blogg.se/
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

sv: du borde! Den är så fin

2014-02-02 ✖ 14:45:20
http://efji.blogg.se/
▾ Ida säger:

Gah, det är så fint med årsresumeer, även om de kan innehålla hemskt jobbiga saker också. Kram påre!
Tydligen ska man inte luta huvudet bakåt när man blöder näsblod. Det var vad de sa på första hjälpen kursen som jag gick i början av januari. Han ba: "Ja, man ska ba ha en hink framför sig och låta allt rinna ut" (?!) haha uhu. Å så ha nå svalt på nacken..elr var det varmt.. Nåja ;)

Svar: Vad kul, brukar också tycka om årsresumeer (eller det finns en typ av dem som jag tycker är skittråkiga, men de som lagt ner lite tid eller tanke bakom brukar jag gilla).
När jag skrev om näsblodet, så tänkte jag faktiskt att det säkert kommer någon och säger att man inte ska luta huvudet bakåt haha x) Så Kim gjorde alltså rätt, att låta det rinna... Men jag tycker det är obehagligt. Känns som att allt ens blod försvinner ut genom näsan. Speciellt då man ser någon annan "förblöda". Samtidigt facsineras jag också av blod, därför jag fotar sånt så mycket :S
Ida ☯ the sky under the sea

2014-02-02 ✖ 21:07:11
http://aidu.blogg.se
▾ Ida säger:

Svar på svar:
Ja det är sant! Jag tycker att dina inlägg är så bra och fint upplagda. Var nyss inne på nån annan blogg på grund av nån länk och hen hade skrivit nån helslarvig årsresumee, tråk.

Haha,jao. Ja, huhu! Känns ju läskigt! Har dock själv inte blött näsblod sen jag var liten.
Ja, det kan jag tänka mig, blod ser ofta ut att varaså himla mycket, fast det egentligen kanske inte alls är den mängd som man får för sig att tro, haha.
Ja, intressant vad det är för olika saker som fascinerar en. Jag var å såg en utställning av Timo Heino (http://www.hel.fi/hki/taimu/sv/l_gen/helsingfors+konstmuseum+tennispalatset/tidigare+utst_llningar/2013/04_timoheino), han hade gjort alla möjligt underliga och intressanta verk. Ett var gjort av grisblod om jag inte minns fel.

2014-02-02 ✖ 22:02:16
http://aidu.blogg.se
▾ LORISSA LOVEBOMB säger:

sv: Kul att få lite medhåll :)

Så himla fint, men alltså... längtar jag lite efter sommaren nu eller!!???

Svar: Åh ja, klart vi längtar till sommaren! :D
Ida ☯ the sky under the sea

2014-02-03 ✖ 07:26:05
http://lorissalovebomb.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback