L'appel du vide


Daniel Howell aka Danisnotonfire är så himla underbar. Brittisk engelska, check! Snygg, check! Och självklart det viktigaste för en Youtubare: Underhållande, check! Plus att igenkänningsfaktorn i nästan alla hans videor är så hög det bara går. Marry me, eller?

I den här videon tar han upp psycho thoughts aka L'appel du vide. PSYCHO THOUGHTS! L'APPEL DU VIDE! Skäms inte om du har dem, skäms istället om du inte har dem för då är du i princip nästan omänsklig. Så in your face Kim då jag berättat för honom att jag ibland tänker hur lätt (oh well) det skulle vara att köra in en kniv rakt genom hans bröst, och han tagit illa upp (alltså, helt förståerligt egentligen). Jag har nog dödat hela min familj i mitt huvud minst tre gånger. MEN HALLÅ, DET BETYDER JU INTE ATT JAG VILL ATT DE SKA DÖ! Jag älskar ju dem. Jag vill att de aldrig ska dö. Familjen om ni mot förmodan skulle läsa detta så har jag även flertal gånger funderat på hur det skulle vara att själv dö. Till exempel:
"Jag skulle kunna hoppa framför den där blå bilen som nu kommer körande i 90 km/h. Jag skulle dö. Haha."
Och sedan sitter man där i en hög på vägkanten och gråter en skvätt över sin egna begravning. Yep, true story.
Eller ett mer frekvent exempel:
Jag går längs ett vattendrag, eller kanske över en bro. Djupt vatten. Telefonen i handen, i fickan, whatever.
"Jag skulle kunna kasta min telefon i vattnet. Tänk om jag råkar kasta min telefon i vattnet?! NEJ!"
Eller putta ner någon. Hoppa i själv. Vad vet jag.

Jag skulle dra hur många exempel som helst, och många av dem kan få mig att framstå som ett monster. Som att vrida nacken av min katt. Trycka stavmixern i ansiktet medan den är igång. Klippa av någons snopp. Dammsuga ut mitt öga ur ögonhålan. Hoppa ner från högsta våningen i Gallerian. Men pfft, I'd never liksom.

God natt, hoppas ni drömmer mardrömmar om mig.



▾ Charlotta Hägg säger:

Sv. Jaa, så himla underbart med lite ledighet.. längtar ihjäl mig :D Ska du hitta på något roligt denna Valborg? :)

Svar: Nej.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-04-30 ✖ 10:18:13
http://charlottahagg.blogg.se/
▾ Emma Broberg säger:

åhh brittiska accenter är för härliga! (:

Svar: Bäst!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-04-30 ✖ 16:06:14
http://emmaex.blogg.se/
▾ AW - Fotograf säger:

Same here, same here! Min syster säger att böckerna är grymma, så antar att jag har något att se fram emot. 2 ½ timma på bion i VIP stolar (läderstolar som går att luta tillbaka) och bara ta de lugnt med en cola och godispåse i handen :D

Svar: Har inte heller läst böckerna, men tror säkert de är riktigt bra! Låter som en riktigt lyckad och mysig valborg, minst sagt! :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-04-30 ✖ 16:14:56
http://megapixeln.se
▾ AW - Fotograf säger:

Obeskrivlig, fyfan va filmen var bra. Och stolarna gjorde det inte sämre. De var så nice att jag ska kasta mig in i första boken nu direkt :D

Går över fort, de ända som gör ont är plånboken ;)

Svar: Åhhh vill också se den så mycket! Tyvärr finns inga VIP-stolar på vår salong x)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-04-30 ✖ 21:18:28
http://megapixeln.se
▾ Matilda säger:

Asså, jag älskar din blogg! Följde din gamla när du bloggade på idawe, blev så glad när du startade upp denna. Helt sjukt egentligen att man sitter o följer någon helt random. Men men, jag gillar hur du skriver osv, faktiskt ända bloggen jag följer där jag alltid är mer intresserad av texterna än bilderna, och faktiskt läser varenda text.

Svar: Blir helt jätteglad av din kommentar och vet knappt vad jag ska svara! Asdfghfhbggb. Uppskattar verkligen sånna som du, som faktiskt är här för att du vill, och tycker om att läsa det jag skriver. Kram <3
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-02 ✖ 13:53:50
http://muttiz.blogg.se
▾ AW - Fotograf säger:

Hihi, vi fick en ny biograf i västerås för ett tag sen :D Helt amaziiing! Men kasta dig i varje fall in i böckerna, otroligt bra men känslosamma!!

Jo, sant de! Men jag är positiv över dessa förband, gillade inte Avatar så himla mycket sist och hade aldrig hört 5fdp, så de var liksom lite tråkigt i början :p Nu har jag i varje fall hört lite och de blir nog mycket roligare då ;)

Svar: Najs ju!
Nej, jag gillade inte heller Avatar, men 5FDP hade jag lyssnat lite på. Känner samma som dig nu iaf :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-06 ✖ 17:48:39
http://megapixeln.se
▾ Nina säger:

Han är så himla grym!

Alltså jag har också såna tankar, dagligen typ...Jag kan stå och laga mat och sen få en tanke "lägg din hand på plattan och se vad som händer" och jag får nästan hålla hårt i mina händer för att inte genomföra det haha!
Sen de där med bilen känner jag så igen, när någon kör otroligt fort tänker jag att "åh undrar hur långt jag skulle flyga om jag skulle ställa mig framför bilen och den inte hinner stanna?"

Tur att de finns de som tänker likadant som mig så vet jag att jag inte är helt galen haha!

Svar: Ja, helt bäst!Hahah, det är nog vanligare än man tror. Men man är rädd att bli sedd som psyko om man uttalar det högt, haha :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-09 ✖ 13:02:01
http://fames.se/ninasova/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback