Deeper, always deeper

Augusti 2013 // December 2013 // April 2010

Jag blev utmanad av Marran att svara på följande frågor, för att sedan utmana tre nya personer med egna frågor.

Har du några ärr?
The scars don't heal when you keep cutting, som Asking Alexandria sa. Jag har sagt att jag slutat. Men jag kan aldrig veta helt säkert. Har sagt "aldrig mer" så många gånger. Men så sitter man där och ba "Fuck everything, I wanna bleed, like it's my heart crying out all of the pain". Men jag ska inte mer. Inte mer. Jag hatar att jag tycker att mina ärr är vackra.
 
Har du någon dålig vana?
Att sova bort förmiddagarna är väl en i alla fall. 
 
Är du beroende av något?
Läppbalsam! Då jag var 11 fanns märket Labello eller vad de nu hette, hur som helst verkar de inte finnas längre, och locken hade olika färg beroende på sort. Gotta catch 'em all! Och det gjorde jag. Blå, ljusblå, lila, rosa, guld, grön. Sedan dess har jag inte kunnat leva utan läppbalsam. Gud förbanne den som slickar sig om läpparna liksom.

Favoritapp i mobilen?
Ni vet den där appen som gör gammtelefoner till smartphones, den! Nej. Känner mig diskriminerad över att frågan tar för givet att alla sitter och smeker sina appar på sina shiny cellphones för att alla har en.

Favoritbok?
Harry Potter är min uppväxt. Arvtagaren (böckerna om Eragon, drakryttaren) har varit med mig hela tonåren. Fin ungdomsfantasy när den är som bäst.

Favoritfilm?
Kan omöjligt välja en. Alpha Dog, Lords of Dogtown, Remember Me, Burlesque, Hitta Nemo, alla Fast & Furious...
 
Om du fick en bok där hela ditt liv är skrivet från början till slut, hade du läst till slutet?
Aldrig. För det första, det som varit. Jag behöver inte bli mer påmind över det. The past is in the past for a reason. Och för det andra, framtiden. Den är inte huggen i sten. Om det nu var möjligt att förutspå framtiden kanske den stämmer för stunden, men imorgon kan jag göra ett val som förändrar allt. Medan ett helt annat val hade tagit mig i en helt annat riktning.

Om du hade en tidsmaskin där du kunde åka både fram & bak i tiden, vart skulle du åka?
Jeeeeez. Are you fucking kidding me? Åker gärna bak till både -50, -60 och 70-talen. Och -90. Hade varit häftigt. Men mest av allt 2005 AND I WILL MAKE EVERYTHING OKAY LÅNGT INNAN DET ÄR FÖRSENT. Skapar ett parallel universe och fixar allt, eller förstör, sak samma. Bara. Inte. Det. Här. Skulle göra allt för att vara 18 igen. 17. 16. Till och med 15. Ta mig bara härifrån.
 
Hur firar du jul?
Mitt julaftons-motto är "EAT EVERYTHING!". Men grejen är att det inte får plats så mycket i mig. Blir mätt direkt. Äter lite till. Mår illa. Sedan sitter man där och, nu då? Jag tycks alltid glömma bort det till nästa jul, men inte i år! Less candy and more real food! 
Ska vara hos mina föräldrar på eftermiddagen för att sedan äta middag hos Kims moster. För där får man riktig mat. Häääämburgersssss! Resten av kvällen ska Kim och jag spendera tillsammans.
 
Vad önskar du dig i julklapp?
En svart, supershiny, asfet Chevrolet med flak. Och en lägenhet i New York. Kan ta ovannämnda tidsmaskin också när jag liks håller på.
 
Jag utmanar Linnea, Linda och Ellie (eller alla som känner sig manade) med följande frågor:

· Om du hade kraften att ta tillbaka någon från de döda, vem skulle du välja?
· Vart går ditt drömresemål?
· Ska du göra något speciellt under jul eller nyår?
· Vilken är den bästa konsert du varit på?
· Det är spontanmaskerad imorgon, kan du slänga ihop en snygg kostym av det du har hemma, och vad blir det?
· Vet du vilken tid på dygnet du föddes, i så fall vilken?
· Om du hade en tidsmaskin där du kunde åka både fram & bak i tiden, vart skulle du åka?
· Vem spelar dig i filmen om ditt liv?
· Du får inte veta könet på din förstfödde, vad blir namnet?
· It's so fluffy I'm gonna die???????



▾ Frida säger:

Det är betryggande att veta att man inte är ensam i världen med en ointelligent telefon.

Svar: JAAA! Jag är ej ensam! Vill dock ha en, men prioriterar helt enkelt annat.
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-18 ✖ 10:19:40
http://fridaberglundsblogg.blogg.se
▾ Celine säger:

- Tack & ja det är det verkligen :)

2013-12-18 ✖ 13:12:11
http://celinelf.blogg.se
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

Sv: den är svartvit men vissa färger är i centrum. Alltså typ om en som har väldigt blå ögon så är ögonen blå men resten av miljön är svartvitt. En röd klänning syns osv.

Men det är ju det som gör filmen till vad den är!

2013-12-18 ✖ 13:12:20
http://efji.blogg.se/
▾ Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ säger:

Jättekul att läsa dina svar här:)

Svar: Kul att du tycker det :)
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-18 ✖ 14:17:24
http://patriciac.blogg.se
▾ Isa säger:

Kul å läsa:)

Sv: Hihi du borde köpa så jävla gott:D
Ja men precis glass å revenge så mysigt:)

2013-12-18 ✖ 14:23:05
http://isajohansson.blogg.se
▾ Isa säger:

sv: Haha ja bilden är så sjukt bra ;D
haha oj:O ja Lost kommer jag ihåg orkade aldrig se klart den, den fick som aldrig ett slut xD

2013-12-18 ✖ 14:32:28
http://isajohansson.blogg.se
▾ Milina Salihodzic säger:

Snyggt hår!

Svar: Tack!!
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-18 ✖ 16:35:25
http://milina.blogg.se
▾ Linda säger:

Kul att läsa svaren :D ska svara på dina frågor när jag hinner och kommer ihåg haha!

Sv: Tack såp mycket! Jag hade en bra födelsedag :)
Ja, det är jag väldigt tacksam över :)
Kram

2013-12-18 ✖ 16:52:25
http://thepainoflove.devote.se
▾ Kimmey ~ Kung varje dag säger:

hahaha, hoppas du får en tidsmaskin i julklapp. Då vill jag låna den! :)

Svar: Hade varit stencoolt! Du kan få låna den om du är snäll c:
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-18 ✖ 17:51:48
http://bimbolie.blogg.se
▾ Ellie säger:

Oh yeah, den här utmaningen ska jag ta mig an nu i dagarna! :) Och angående läppbalsam, brukade också ha Labello. Har hållit på och slickat mig om läpparna så fort jag är litelite torr ända sen jag gick på dagis, måste alltid ha läppbalsam med mig!!! Katastrof om jag glömmer det hemma... Haha x)

Svar: Oj! Undra hur mycket pengar du lagt ner på läppbalsam under din livstid, haha. Men samma här, mitt hjärta sjunker av besvikelse då jag glömmer det hemma x)
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-18 ✖ 18:44:15
http://rockthisway.blogg.se
▾ Felicia säger:

men snygg...!

2013-12-18 ✖ 21:55:47
http://heavymetaljunkie.blogg.se
▾ Marran säger:

Väldigt intressanta svar! Roligt att du tog dig tid att svara. Sänder en stärkande tanke till dig så du klarar av att inte skära dig mer

Svar: Tack! Det har gått månader nu, så det finns stor chans att det inte händer mer.
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-20 ✖ 08:58:00
http://www.marilens.blogg.se
▾ Malin säger:

Av; jaha:)

Så himla fin du är!!

Svar: Tack så mycket!
Ida ☯ the sky under the sea

2013-12-22 ✖ 22:21:38
http://maliinmattsson.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback